Kā nokļūt ziemeļu galvaspilsētā Sanktpēterburgā

 

WikiMedia
Sanktpēterburga naktī
Nu jau pavisam, pavisam drīz sāksies KHL sezona. Atbalstīsim mūsu Dinamo Rīga arī izbraukuma spēlēs? Protams, jo tas nav nekas ļoti dārgs vai ārkārtējs, it īpaši mums tuvākajās pilsētās – Sanktpēterburgā un Maskavā. Sanktpēterburgā mēs būsim gaidīti jau pavisam drīz – 9. septembrī un 22. oktobrī, kad Dinamo Rīga aizvadīs izbraukuma spēles ar vietējo SKA.

 

{jcomments on}

 

Kā nokļūt?

Ar auto. Ja esat braucēju grupiņa 3-4 cilvēku sastāvā, tad viennozīmīgi ekonomiski izdevīgākais variants ir auto. Ņemot vērā, ka turp un atpakaļ ceļš kopā ir apmēram 1200 – 1400 km, tad degvielā, pat ļoti aptuveni rēķinot, vairāk kā 100 lati noteikti neaizies. Turklāt, ja vēl pierēķinām, ka Krievijā degvielas cenas ir krietni zemākas nekā pie mums un citur Eiropā, reālie tēriņi varētu būt vēl mazāki. Vēl pirms trim nedēļām pārliecinājos, ka, piemēram 95. benzīns Sanktpēterburgas apkaimē vidēji maksā 25 rubļus jeb 0,45 latus litrā. Taču, ja sadomājat braukt ar savu auto, jāņem vērā dažas nacionālās īpatnības, proti, ceļu seguma kvalitāte vietām ir krietni sliktāka, nekā Latvijā, braukšanas joslas ir sazīmētas reti kur, vietējie brauc stipri dīvaini, katrā ziņā nekur citur līdzīga braukšanas maniere nav novērota, ja nu vienīgi dažās Kaukāza valstīs. Jā, un pie stūres sēdošajam atļautais promiļu daudzums kopš šāgada ir apaļa nulle!!!

Un vēl maza īpatnība, ko novēroju savām acīm – lietus laikā Sanktpēterburgā mēdz nocelt kanalizācijas lūku vākus, neizvietojot nekādus brīdinājumus! Vietējie ir piešāvušies un apbraukā tukšos caurumus ar Šūmahera cienīgu precizitāti un ātrumu, bet mēs pie tā vēl neesam pieraduši. Jāteic gan, ka šī metode ir gana efektīva brauktuvju atbrīvošanai no peļķēm.

Ar satiksmes autobusu. No Rīgas uz Sanktpēterburgu autobusu satiksmi nodrošina divi pārvadātāji – Eurolines un Ecolines. Te nu katram jāizvērtē, kuru no kompānijām izvēlēties, jo cenu līmenis ir gandrīz vienāds – sākot ar 42 latiem turp un atpakaļ. Eurolines piedāvā dažādus variantus – gan ar superērtajiem Lux autobusiem braukt caur Tallinu gan ar vienkāršākiem caur Tartu un Narvu. Starp citu, laika ziņā ātrāk būs braukt caur Tartu un Narvu. Vidēji ceļā jāpavada 12 – 14 stundas. Savukārt Ecolines brauciens ir caur Pleskavu, un bieži vien uz robežas jānostāv krietni ilgs laiks, taču parasti laikā iekļaujas. Šī kompānija piedāvā nakts braucienu – efektīvi, ja varat mierīgi gulēt busā, turklāt iedzert tēju vai buļjonu piedāvās stjuarte.

Izvēloties braukšanu ar autobusu jāņem vērā, ka, šķērsojot Krievijas robežu, būs obligāti jāizkāpj no autobusa ar visu (!) bagāžu. Pirms robežas šķērsošanas obligāti jāaizpilda imigrācijas veidlapa, kurā jānorāda gan brauciena mērķis, gan laiks. Daļa no veidlapas paliks uz robežas, daļa pie paša braucēja, un to nekādā gadījumā nedrīkst pazaudēt!

Robežkontroles punktā var uzdot dažādus jautājumus, kā, piemēram, kurā viesnīcā apmetīsieties. Tāpēc jau laikus ir jāsagatavo atbilde. Vienu reizi, kad nezināju, ko atbildēt, robežsardze nāca man pretim un piedāvāja anketā ierakstīt Belije Noči.

Ar vilcienu. Katru dienu plkst. 18.50 no Rīgas dzelzceļa stacijas uz Sanktpēterburgu dodas vilciens, kas galamērķī pienāk plkst. 9.00. Braukšanas ilgums – 13 stundas 10 minūtes. Cenas ļoti demokrātiskas, atkarībā no komforta līmeņa. Piemēram, vieta parastā vagonā (sēdvieta) maksā 21.29 latus, vieta kupejā – 83,12 latus, biznesa klases kupejā – 313,22 latus. Protas, šīs cenas ir tikai vienā virzienā.

Ar lidmašīnu. No Rīgas uz Sanktpēterburgu katru dienu tiek nodrošināti divi reisi – no rīta un vakarā. Pārvadātājs – airBaltic. Cenas? Kā paveicas, bet, ja tagad skatāmies lidojumu 8. septembrī turp un 10. septembrī atpakaļ, tad sanāk 208 eiro bez bagāžas. Lidojuma ilgums ir aptuveni stunda.

 

 

 

 

 

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *