Ja Baltkrievijā salūzis auto

Dodoties ceļā uz Baltkrieviju ar savu auto, ir jābūt gataviem dažādiem pārsteigumiem, arī tam, ka spēkrats var salūzt. Atkal jau varam pastāstīt par pašu gūto sūro pieredzi, kad turpceļā uz Minsku automašīna atteicās darboties faktiski uz Latvijas-Baltkrievijas robežas…

Problēma izrādījaās vienkāršāka par vienkāršāku – bija nosēdies auto akumulators. Uz robežas fūru šoferīši steidzās meitenēm talkā un autiņu iestūma, taču piekodināja, lai vairs neslāpējam. Tā arī darījām līdz pašai Minskai, pat lejot bākā degvielu. Taču Baltkrievijas galvaspilsētā aizdedze beidzot bija jāizslēdz… Un nākamajā reizē, lai auto iedarbinātu, nācās lūgt taksistu palīdzību, kas par 10 dolāriem (protams, maksāšana notika baltkrievu naudiņās) laipni piepīpēja ar vadiem. Ilgi gan tā turpināties nevarēja, jo pat cilvēks, kuram skaitļu pasaule sveša, ātri vien apjēgs, ka izdevīgāk ir veikt nelielas investīcijas, lai saprastu, kāda problēma ir mašīnai (nomiris ģenerators vai arī jāpērk jauns akumulators), un to reizi par visām reizēm atrisinātu.

Viesnīcā noskaidrojām, ka palīdzība jāmeklē СТО (станция технического обслуживания jeb tehniskās apkalpes stacija), un uzzinājām arī tuvākās adresi. Lai iebrauktu teritorijā, kur CTO atrodas, bija jāizņem uz jāaizpilda iebraukšanas lapiņa. Iebildumi, ka vajag tikai pajautāt un auto, iespējams, nemaz te nepaliks, netika ņemti vērā. CTO izrādījās iekārtota vienā no daudzajām garāžu bloka garāžām (kā lielākā daļā arī pēc tam apbraukāto apkalpes staciju), un puiši tikai noplātīja rokas, sakot, ka, visticamāk, bojāts ģenerators, bet, tā kā šajā konkrētajā CTO elektriķis nestrādājot, palīdzēt viņi nevar. Izrādās, šīs stacijas ir specializējušās – vienā maina riepas, citā labo dzinējus, bet tādu autoservisu, kā pie mums, kur dara visu, Minskā neatrast!

Vēl lielāku izbrīnu radīja fakts, ka vienā CTO strādājošie nevarēja ieteikt citu apkalpes staciju, kas šādu pakalpojumu sniegtu, vai vismaz tuvāko staciju, uz kuru doties. Nezina, un viss! It kā ar to nepietiktu, izbraucot no teritorijas, kāds tēvocis paspēja nostrostēt par to, ka lapiņa aizpildīta tikai piecu minūšu ilgam laika sprīdim, bet garāžas meklēšana un skaidrošanās ilgusi kādu minūti vairāk.

Pēc vairāku stundu ilgas braukāšanas beidzot izdevās atrast to šajā gadījumā maģisko CTO, kur strādā elektriķis. Viņš pavēstīja, ka ģenerators neesot vainīgs – jāmaina akumulators! Bet pats arī ieteica, ka labāk jau tādu svarīgu verķi pirkt Eiropā, jo Baltkrievijā pirktie akumulatori ilgi nekalpojot. Paklausījām uz vārda, un visu atlikušo laiku tā arī pavadījām draudzībā ar taksistiem un vadiem, kā arī itin labi uzlabojām fizisko formu, ik pa brīdim stumjot smago spēkratu pa ielām un stāvlaukumiem. 

Tādēļ visiem, visiem, kur dosies ceļā ar savu auto, iesakām ļoti rūpīgi veikt tehnisko apkopi pirms došanās ceļā un pārliecināties, ka spēkrats izturēs visu ceļojumu. Paļauties uz to, ka kvalitatīvu palīdzību saņemsiet kādā Baltkrievijas autoservisā, nav vērts.

{jcomments on}

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *